۲ مهر ۱۴۰۳، ۸:۴۵

به همت اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی؛

رویداد «در فضای شهر» در مشهد مقدس برگزار می‌شود

رویداد «در فضای شهر» در مشهد مقدس برگزار می‌شود

مشهد- «در فضای شهر» عنوان رویداد ایده‌پردازی فعالیت‌های تبلیغی دینی در کانون‌های جمعیتی است که مهرماه امسال در شهر مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، «روحانیون مستقر» نام آشنای روحانیونی است که از محل ولادت و سکونت و از درس و بحث و دیار علم بار سفر بسته و برای نشر مبانی و معارف اسلام ناب محمدی عازم محروم‌ترین و دورافتاده‌ترین مناطق کشور می‌شوند.

این طرح که سال‌ها پیش بر اساس تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق عدالت تبلیغی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت اهدافی از جمله گسترش معارف اسلامی و قرآنی و توجه به فعالیت‌های دینی، فرهنگ سازی، پاسخگویی به نیازهای دینی و شرعی مردم منطقه و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و مصالح نظام را دنبال می‌کند.

علاوه بر اینها «روحانیون مستقر» با حضور عاطفی و اجتماعی در میان مردم می‌توانند در مردمی سازی فعالیت‌های اجتماعی و دینی نقش‌آفرین باشند. در حالی که هم‌اکنون این طرح در روستاها و شهرهای کوچک بدون روحانی اجرا می‌شود، اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با ارائه ایده‌ای خلاقانه به دنبال گسترش این طرح در کانون‌های جمعیتی شهرها است.

اعزام مبلغ به کانون‌های جمعیتی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این سازمان از سال‌های گذشته طرح استقرار روحانی را در روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار اجرا می‌کرد که در قالب آن، یک روحانی با خانواده در روستا مستقر می‌شد و به تبلیغ دین می‌پرداخت.

حجت‌الاسلام مرتضی همتی‌فر افزود: با گسترش شهرها و متفاوت و متکثر شدن کانون‌های جمعیتی این ایده در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی مطرح شد که بتوانیم در راستای ترویج معارف دینی در کانون‌های جمعیتی نیز مبلغ اعزام کنیم.

وی تصریح کرد: بر این اساس، رویدادی با عنوان «در فضای شهر» طراحی شد تا ایده‌های فعالیت‌های تبلیغی دینی در کانون‌های جمعیتی مانند پارک‌ها، مجتمع‌های تجاری، مجتمع‌های مسکونی، پادگان‌ها، خوابگاه‌ها، مترو، فرودگاه، راه‌آهن و … دریافت شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه صاحب‌نظران می‌توانند ایده‌های خود در موضوع‌های جهاد تبیین، مشاوره و گفت‌وگو، تبلیغ دین، پاسخ به شبهات و … را ارائه کنند، افزود: از ایده‌های برتر برای حضور در رویداد حضوری دعوت خواهد شد.

همتی‌فر با اشاره به اینکه به ایده‌های اول تا سوم جوایزی اهدا می‌شود خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۱۵۰۰۸۳۳۲۴ تماس یا با peyma_inst@ در پیام‌رسان ایتا ارتباط بگیرند.

وی افزود: صاحب نظران می‌توانند ایده‌های خود را در آدرسhttps://idezee.ir/darshahr ثبت کنند.

کد خبر 6233146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha